Urmăriți-ne pe Facebook

Programul Stagiunii Corale „Paul Constantinescu”

Newsletter ANCR

Suntem afiliați la

Corala Divina Armonie, concert în cadrul ediției a III - a a Stagiunii Corale Paul Constatinescu

Anul acesta, au fost invitate să concerteze pe scena sălii ʺGeorge Enescuʺ a UNMB, dar și în ambianța sacră a câtorva catedrale ortdoxe, formații importante pentru spațiul coral bucureștean, asemenea Coralei ʺNicolae Lunguʺ a Patriarhiei Române, Corul de Copii și Tineret ʺSymbolʺ, Corala ʺNicolae Oanceaʺ a Cadrelor Didactice din București, Corul de Cameră ʺPreludiuʺ (dirijat de președintele ANCR - Voicu Enăchescu), Corala Academică ʺDivina Armonieʺ. Cel din urmă ansamblu a susținut luni, 12 martie, un concert frumos echilibrat pe scena sălii ʺGeorge Enescuʺ a UNMB. Prezentă printre ascultători, am remarcat cu bucurie că acest ansablu unic (singurul cor privat din România) a crescut considerabil în sonoritate. Anul trecut, tot în cadrul Stagiunii ʺPaul Constatinescuʺ, am audiat concertul acestei formații cu un program prezentat iubitorilor muzicii corale în sfântul locaș al bisericii ʺSf. Elefterieʺ. De această dată, binecunoscutul ansamblu, condus cu devotament de Marius Cristian Firca, a interpretat în exclusivitate lucrări religioase, ortodoxe, dar provenite și din cultul catolic. Din păcate majoritatea scaunelor au rămas goale, dar acest considerent mai puțin îmbucurător nu a reprezentat nici decum un impediment pentru tinerii artiști de a-și prezenta actul artistic cu pasiune și bucurie. M-am lăsat puratată de valul unor armonii sublime prin acordurile binecunoscutului Concert pentru cor nr. 1 de Gavril Musicescu,  prin cele din Toată suflarea să laude pre Domnul de Alexandru Racu sau alături de cele din capodopera Stihirea a doua, semnată Nicolae Lungu.Lucrările românești au fost atent interpretate, poate puțin lipsite de o frazare mai lirică, adesea discursul muzical fiind întrerupt, fragmentat de lipsa unei continuități. Tot din lada de zestre a melodiilor culese din melosul popular românesc, nu pot să nu remarc în Iubite-voi, Doamne de Nicolae Lungu și în Privegheați și vă rugați de Gh. Popescu Brănești, vocea divină a sopranei Alexandra Tărniceru. Este absolut superb cum solista reușește să înalțe sunetele și mesajul cu incantație și strălucire spre cer.

Punctul culminant al concertului l-a reprezentat fragmentul din Recviemul în re minor de W. A. Mozart, Introitus-Requiem aeternam, Kyrie eleison, Dies Irae și Lacrimosa. Pentru acest moment, încărcat cu dramatism și tensiune, am avut impresia că ascult alt cor. Se pare că ansamblul se pliază cel mai bine pe acet tip de muzică și nu pare a fi nici o coincidență, căci formația este una academică și nu de cameră. Acompaniați la pian de către Andrei Racu, coriștii ne-au demonstrat încă o dată că sunt deținătorii unor voci calitative și încărcate de volum prin prezentarea unui coral desprins din opera Cavalleri rusticana de Pietro Mascagni, Regina coeli, o capodoperă muzicală, unde am putut remarce vocea delicată a sopranei Angelica Stratulat. Finalul i-a revenit unei lucrări mai puțin cunoscute publicului, Rugăciune de Teodor Teodorescu.

Stagiunea ʺPaul Constantinescuʺ din 2011-2012 se află în plină desfășurare. Pe lângă concertul susținut de Corala Academică ʺDivina Armonieʺ, luna martie a marcat prezența, în cadrul celei de a treia ediții a manifestării dedicate cântului coral, a altor trei formații de gen. Au încântat publicul Corala ʺNicolae Lunguʺ a Patriarhiei Române (5 martie), Corala ʺNicolae Oanceaʺ a Cadrelor Didactice din București (19 martie) și Corul Bărbătesc ʺArmoniaʺ,  invitat special de la Constața (26 martie). Aprilie va purta, de asemenea, concerte ale altor ansambluri valoroase, pentru ca ultima lună de primăvară să  încununeze finalul stagiunii, printr-un concert de excepție cu muzică religioasă, susținut la biserica ʺSf. Elefterieʺ de Corul de Cameră ʺPreludiuʺ, o formație de elită care anul acesta împlinește 40 de ani de la înființare.

J.B.